شهادت هنر مردان خداست

در پی شهادت سید جلیل القدر مقاومت، سید حسن نصرالله و همرزمانش، شورای عالی آموزش و پرورش پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(آیه 111 سوره توبه)

شهادت رزمنده خستگی ناپذیر،اسطوره ایمان، جهاد، مقاومت و علمدار جبهه مبارزه با شیطان مجسم، سیدحسن نصرالله که بیش از سی سال از عمر پربرکت خویش را به رهبری جبهه مقاومت اسلامی لبنان و مبارزه با رژیم صهیونی گذراند، به همراه جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت، همه مسلمانان و به ویژه آزادی خواهان جهان را در بُهت، خشم و اندوه فرو برد.

رژیم سفاک صهیونی در هنگامه شکست مفتضحانه برای جبران انزوای خود، به ترور‌های بزدلانه و مذبوحانه روی آورده است، غافل از آنکه ظلم پایدار نیست و روز به روز بر رسوایی این رژیم جنایتکار و ضد بشری افزوده  و به قول رهبر شهید حزب الله، این خانه پوشالی عنکبوت عنقریب فرو خواهد ریخت و امت اسلامی انتقام خون شهدای مقاومت را خواهند گرفت. خون شهید حق الناس است و خدا از آن نمی گذرد.

شهید سید حسن نصرالله همچنانکه در میدان نبرد با رژیم صهیونی رزمنده ای شجاع و دلاور بود از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی برای توانمند سازی پسران و دختران جامعه بزرگ لبنان غافل نبود و در این زمینه نیروهای کارآمد، اثربخش و توانمندی تربیت کرده است که اکنون بسیاری از آنان از نیروهای موثر در روند تحولات اجتماعی لبنان و استراتژیکی منطقه ای این کشور هستند. از خدمات ارزشمند آن شهید بزرگوار به نظام آموزش و پرورش کشور لبنان می توان از تاسیس مدارس المهدی، تاسیس هنرستانها جهت توانمند سازی پسران و دختران و سایر خدمات حزب الله به کل جامعه بزرگ لبنان و غیره نامبرد.

دشمنان اسلام و امت اسلامی بدانند که خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام و وحدت گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده و جاودان است و به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار خواهد ماند.

از نهاد ها و سازمان‌های بین‌المللی، انتظار می رود با محکومیت جنایت‌های رژیم تروریستی و مفلوک صهیونیستی؛ از حقوق مشروع و قانونی ملّت‌های مظلوم لبنان و فلسطین دفاع نموده و جلوی ادامه‌ کشتار زنان و کودکان بی گناه و مردم مظلوم را بگیرند.

شورای عالی آموزش و پرورش، شهادت عالم ربانی، مجاهد نستوه، سید جلیل القدر، سید حسن نصرالله، سردار رشید اسلام عباس نیلفروشان و جمعی از فرماندهان مقاومت و مردم مظلوم لبنان را محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، مردم شریف ایران اسلامی و لبنان و تمام آزادی خواهان جهان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان و همه شهدای راه اسلام مغفرت و علو درجات مسئلت داریم.

سند تحول بنیادین